Hvem er denne test til gavn for?

Hvem er denne test til gavn for?

Om det handler om marketing eller bare sådan noget simpelt som at sende et brev og helt frem til at danne sig en målgruppe, så ser man jo på, hvem der er modtager og afsender i bred og specifikt forstand.

Har man ikke styr på den slags, så rammer man forbi med ens marketingskampagne, brevet går tabt i posten, eller man taler forbi ens målgruppe.

Så lad os tage sådan noget specifikt som at lave en test for at finde en god boxmadras, så er det jo værd at se på, når man finder sådan en test, hvem der har lavet den, hvorfor den er lavet, og hvem der skal have gavn af den.

Der kan sagtens være personer og instanser på de forskellige pladser, og det er det, vi skal se nærmere på i denne artikel.

For det er jo sjældent, at man bare en test for sjov – desuden skal den jo også være lavet ordentligt.

En test til folket af eksperter

Det mest optimale er jo, at nogle eksperter laver en objektiv test af et produkt, som potentielle kunder så kan vælge at benytte sig af resultaterne eller ej.

Men der er jo også hele producenter eller fabrikker, der bestiller den slags test, hvor det ikke bare handler om at se, om ens produkt virker, men om det er bedre end andre.

Det er som regel den slags, du hører om i reklamer; men så er afsenderen jo også dem, som der gerne vil hav solgt deres produkt, og så er testen nok farvet.

Modtageren kan også være en koncern, der gerne vil se, om deres produkt holder ude i et virkelig liv og faktisk kan hamle op med andres, eller det bare er en antagelse, som man har.

Så når man laver en test, så kan det være for at gavne mange forskellige instanser.